Cecilia Bisgaard, Emma Bodin and Alexander Juul Størner
Cecilia Bisgaard, Emma Bodin och Alexander Juul Størner

Under hösten kommer tre studenter från Beteendevetenskap och Socialantropologi på Lunds Universitet arbeta med att hitta ett beteendevetenskapligt sätt att hjälpa små och stora bolag att ta sig närmare konsument, användare och marknad redan tidigt i innovationsprocessen. 

-Vår vision är att minska gapet mellan innovatör och användare genom att tidigt göra marknadstester, berättar Cecilia Bisgaard. Vi ser fram emot att bistå Ideon med våra beteendevetenskapliga kunskaper, samt introducera och utveckla detta nya perspektiv på produktanvändning.

För att lära sig mer om företagens behov kommer de tre studenterna att kontakta Ideon-företag och se om det finns ett intresse att vara med i ett pilotprojekt kring nya perspektiv på produktutveckling.

-Låter detta som något ni vill vara en del av får ni mer än gärna höra av er till oss för att ta en kaffe och prata vidare! hälsar Emma Bodin.

Målet är att till årsskiftet ha en metod framtagen som sedan kan erbjudas till företagen på Ideon som tidigt vill göra användartester.

-Målet är att kunna erbjuda olika typer av konsument- och användartester berättar Cecilia. Det kan handla om funktionalitet, men också paketering, pris och marknadsföring. Vi kommer att utgå från kundens behov och se om erbjudandet möter upp på rätt sätt.

 

Kontakt

Vill du veta mer om projektet är du välkommen att kontakta:

Emma Bodin, beteendevetarstudent

Cecilia Bisgaard, beteendevetarstudent

Alexander Juul Størner, socialantropologistudent

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *