Ta kontroll över ditt varumärkes utveckling
Ta kontroll över ditt varumärkes utveckling
Hur utvecklar man och stärker sitt varumärke? Hur identifierar man svagheter och styrkor att bygga vidare på? Och vilka lärdomar kan man dra från mindre lyckade exempel på varumärkesutveckling? Varumärket är en central och viktig tillgång för ett företag eller organisation. Man kan säga att man är sitt varumärke, varken mer eller mindre. Eftersom varumärket är inget annat än den uppfattning omvärlden har om ditt företag eller din produkt, så är det detta som formar köparnas attityder och vägleder deras beslut. Det avgörande är inte vad du är, utan vad omvärlden tror att du är.För att utveckla och stärka ditt varumärke så är det centralt att du har en god förståelse för hur varumärke byggs och givetvis att du har en god kunskap om ditt eget varumärkes styrkor och svagheter. Det är först när du vet vilka uppfattningar som finns på marknaden som du kan påverka och förändra dem.På denna HotSpot drar vi tillsammans med Ulrik Szokolay från Navet AB lärdom från mindre lyckade exempel på varumärkesutveckling och får en inblick i hur du och ditt företag identifierar både svagheter och styrkor att bygga vidare på. Kort sagt: hur du tar kontroll över ditt varumärkes utveckling.