Hur du får andra att lyssna och förstå

Hur du får andra att lyssna och förstå

Är dina idéer värda att kommuniceras?

Naturligtvis är svaret på den frågan ja. Klarar du av att kommunicera dem så att alla förstår och inser värdet? Svaret är kanske inte längre lika självklart.På den här inspirationsföreläsningen lär du dig lite mer om att:

  • presentera vad du gör så att alla begriper
  • formulera greppbara och meningsfulla budskap
  • framföra med större dynamik och säkerhet

Som forskningsbaserat bolag har du en bred och spretig publik – finansiärer, kollegor, styrelse, näringsliv, journalister, politiker, medarbetare, allmänhet – många med en annan bakgrund och andra sätt att se på saker än du. Att kunna berätta om vad du gör och vilken nyttan är, så att alla du behöver nå lyssnar, förstår och engageras kan ha stor betydelse för bolagets framgång.Välkommen till fyrtiofem minuters inspirationföreläsning om hur du formulerar och framför tydliga och träffsäkra budskap utan att behöva göra avkall på seriositeten. Susanne HedinRetorikbyrån delar med sig av tänkvärda tankar och användbara tips från sin tjugoåriga erfarenhet som utbildare och talarcoach. Klok kommunikation, helt enkelt.

TILL ANMÄLAN»

TID: 15 februari, 8.30 – 9.30. Föreläsningen börjar 8.40.PLATS: Retorikbyråns studio, markplan i The Spark, ingång från torget.ÖVRIGT: Anmälan är obligatorisk, begränsat antal platser, evenemanget gratis, Dock, vid ”no-show” utan avanmälan senast kvällen innan fakturerar vi 200 SEK.OBSERVERA: På grund av att antalet platser är begränsat till 15 personer och evenemanget är gratis, begränsas antalet deltagare från samma organisation till max 2 personer. Är ni fler som vill komma från samma organisation går föreläsningen att boka företagsinternt som en del av Retorikbyråns ordinarie utbud.Varmt välkommen!

Add To Calendar

Event details

Date & Time

Location

Organizer & Venue