Hur sätter man en bra standard utifrån verksamhetens strategi?

Hur sätter man en bra standard utifrån verksamhetens strategi?
En standard är en gemensam lösning på ett återkommande problem. Syftet med standarder är att skapa enhetliga och transparenta rutiner som vi kan enas kring. Det ligger i allas intresse att höja kvaliteten, undvika missförstånd och slippa uppfinna hjulet på nytt varje gång. Men hur gör man egentligen? Hur går man tillväga? Och hur sätter man en bra standard utifrån verksamhetens strategi?
Till anmälan»
Att sätta en standard, det är väl inga konstigheter?
Vid denna Hot Spot möter du Thomas Kalling och Magnus Johansson som kommer att hjälpa oss att sära på begreppen, möblera bland resonemangen och ge en tydligare bild och bättre förståelse för hur vi på bästa sätt sätter just en standard. Dilemman, fallgropar och möjligheter blandat med praktiska och intressanta exempel från verkligheten kompletterar eller ger dig nya insikter för just din organisation kopplat till verksamhetens strategi.Thomas Kalling är strategiforskare, professor i företagsekonomi och programchef för EFL:s Leading IMPACT – Executive Management & Leadership Program och Magnus Johansson arbetar som universitetslektor inom strategi vid Lunds universitet.